fredag 23. januar 2009

Mer blått

blogg 031

Det er heldigvis lov for jenter å bruke blått. Hva skulle man gjort med matroskjolene (eller matrosmadress som min lillebror kalte sin matrosdress da han var liten) hvis det ikke var lov? Det hadde nok blitt krise før 17.mai i mange norske hjem på 90-tallet. Men blått er ikke forbeholdt matrosdresser og matroskjoler.

blogg 041

Jeg har sydd en liten kjole i størrelse 0 år. Husker aldri hva størrelsen er i sånne andre tall (type 52 eller 56 eller noe sånt). Kjolen er sydd i ullfilt. Veldig enkel med bare fire små sømmer (i sidene og over skuldrene). Kantene rundt armene og kanten nede har jeg ikke gjort noe med. Håper det funker i vask og sånt. Jeg brukte litt hvit ulltråd til å sy på litt pynt og lagde også noen bittesmå sko i samme stoffet. Nok en gave er klar!

blogg 043

8 kommentarer:

  1. For en nydelig liten kjole - nydelige blåfarge også ...klart også små jenter kan bruke blått ! :)

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole/tøfler du har sydd! Og veldig fin blogg! Jeg linker deg, jeg:-)

    SvarSlett
  3. så fine :) Ullfilt e ein fin ting. Sko bara komt i gang m å sy någe eg au.. Kommoden e foll, u know. Have a nice evening! MGP?

    SvarSlett
  4. Så mykje flott du tryllar fram!! Nydeleg!

    SvarSlett
  5. Kjenner til fulle kommoder og skap ja. Har vært vitne til det både her og der :). Litt MGP og litt spelemann her i kveld ja. Nå tar vi kvelden! Og bare kjekt med linking ja!

    SvarSlett
  6. Du e altså så flinke. Lage så mye fint. Sånn så feks denne kjolen, knallsøde. Har du brukt mønster? Du gjer inspirasjon. Hilsen fra Irene (AJsøs)

    SvarSlett
  7. Hei Irene! Så kjekt du er innom her (nå i egen person, hehe). Jeg lånte ei bok på biblioteket med mange greie grunnmønster til kjoler o.l. og tegnet av mønstrene. Veldig greit å ha noen mønstre å gå ut i fra, så kan man jo gjøre dem om som man vil. Hørte du og Audi hadde hatt en kjekk tur til stoff og stil. Kjekk butikk ja!

    SvarSlett