tirsdag 2. juni 2009

En god helg

Det har virkelig vært en god og avslappende pinsehelg her i hus. Mannen var ferdig med eksamen for dette semesteret på fredag, det har vært strålende sol og godt og varmt. På lørdag var vi ute og handlet blomster til vår lille hage (blomsterkassen på altanen) og vasket og stelte på altanen. Vi slo også til med jordbærplanter i en kurv! Håper det blir nok til ei skive med jordbær eller noe sånt en gang i sommer.

Ellers har vi brukt mye tid på å sitte på altanen og nyte sola. Noe jeg merket da var at stolene var ganske harde, og jeg fant ut jeg måtte sy puter til dem. Jeg hadde sånn i utgangspunktet tenkt å sy puter med lapper i forskjellige farger, men det hadde jeg ikke tid til på lørdag. Da måtte ting skje fort. Så det ble rød polka i stedet. Håper jordbæra blir inspirert av putene som omgir dem.
Putene er sydd av to lag stoff med tre lag platevatt inni. Kunne gjerne vært mer, for de ble ikke så veldig myke. Sydde noen sømmer over slik at vatten skulle holde seg greit på plass. Bare tre dager igjen til helg! Gleder meg allerede.

1 kommentar:

  1. En fredens plett! Det ble pene puter, om de nå ikke ble så myke. Kanskje du kan legge en annen pute under?
    Lykke til med jordbæravlinga :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett