torsdag 6. august 2009

Gjenbruk

Dårlig sommervær har sine fordeler. Jeg satt i gang et ryddeprosjekt på rommet mitt hjemme i Grimstad. Der dukket det opp mye rart i skap og kott. Jeg fant for eksempel en pose med noen gamle duker med flekker. Husker ikke helt hvor de kommer fra, men det er nok noe jeg har reddet fra å bli kastet en gang. Den ene duken ble i går til ny gardin på badet.
Jeg var så ivrig da jeg satt i gang at det tok en halvtime før jeg oppdaget at jeg hørte på samisk radio. Fint med samisk, men det er jo litt gøy å forstå det som kommer ut av radioen også. I tillegg klarte jeg å klippe feil slik at den ene flekken som var på duken akkurat kom med på gardinet. Men hva gjør vel det. Her har nok noen glade sørlendinger kost seg med kake og kaffi en ettermiddag. Og mens mannen satt og fortalte sin hjemmeværende kone at kua til Søren hadde fått jurbetennelse, sleivet han rett og slett litt med kaffikanna og sølte en skvett. Flekken er bare synlig når gardinet er nede. Så da kan kan man stå i dusjen og dikte historier om hvordan flekken ble til. Fint det.

4 kommentarer:

  1. SÅ utrolig stilig! Like godt de sterke fargene t et lyst rom:) See u soon in Bergen!!:)

    SvarSlett
  2. Kjempe kul gardin. Det er så morsomt med gjenbruk, en får skikkelig god samvittighet :D

    SvarSlett
  3. nice story :)
    Ser di føre meg...

    SvarSlett
  4. Gjennbruk er bra, likte gardinen din godt!!
    Ha en fin søndag kveld,
    Fredrikke :o)

    SvarSlett