onsdag 17. mars 2010

Eggevarmere

Det nærmer seg påske og det skal ikke gå upåaktet hen her på bloggen. Påske er en flott høytid med et flott budskap. Som alle andre høytider blir det også mye mat, og den nyter vi gjerne ved et fint dekket bord. Jeg har sydd noen små eggevarmere som jeg tror er mer estetiske enn funksjonelle, men hvem bryr seg vel om det. Jeg har brukt gult stofftrykk og trykket på linstoff. Om du har lyst til å sy dine egne kan du følge denne lille oppskriften:
  • Klipp ut to kvadrater på 11x11cm  (eller litt mindre om eggeglassa er små).
  • Brett hver firkant dobbelt og klipp fra midten på motsatt side av bretten og opp til toppen av bretten slik at den rundes. Øverste halvdel av firkanten skal altså se ut som toppen av en sopp når stoffet er brettet ut.
  • Trykk eventuelt motiv på begge stoffbitene.
  • Legg rette mot rette og sy i sidene (ca 1 cm fra stoffkanten).
  • Brett inn i bunnen og sy en søm langs kanten nede.
Muligens ikke så lett å forstå det her, men hadde ikke tid til å lage noen mer nøyaktig illustrasjon. Her kan du se hva slags utstyr jeg har brukt til stofftrykket. Stoffet som ligger under er fra Heather Bailey. Det er ennå bare et stoffstykke, men kan fort bli en liten løper.

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og awarder - kommer tilbake til det senere! :)

1 kommentar:

  1. Så søte eggvarmerne er!!
    Når jeg tenker meg om så skulle jeg vel strengt tatt hatt eggeglass i første omgang, men takk for oppskrift lell ;0)
    Påsken er som jul nr.2 hos meg, gleder meg til påskeverksted og all den gode maten som hører til!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett