tirsdag 20. april 2010

Body og lue

Dette settet sydde jeg for noen dager siden. Jeg hadde vært ute på tur med lillegutt i varmt og fint vårvær og da jeg skulle ta han opp av vogna var han skikkelig våt av svette. Da tenkte jeg at han trengte en litt tynnere lue. Det ser ut som våren er satt på vent, men vi er klare når den kommer tilbake! Jeg fikk litt badehette/svømmehall-følelse av den lua. Den ble skikkelig ettersittende og lurer på om den er litt i minste laget, men stoffet liker jeg veldig godt (Stoff og stil).

Jeg har vært på biblioteket og lånt et lite knippe "Alt om håndarbeide" (takk for tips, Linda!). Nå skal jeg sy!

8 kommentarer:

  1. Nydelig sett! Fantastisk farge på stoffet!:)

    SvarSlett
  2. Du er jo virkelig en racer på bodyer! Kjempefin, og veldig kult med lue i samme stoff:)

    SvarSlett
  3. Oj, får man lånt sånt på biblioteket!!! Sparer penger da jo! Fint sett du har lagd der, flink du er..
    Jeg fikk tak i sånt stoff jeg og. Sliter bare litt med mønsterklipperiet.. En vakker dag får jeg det nok til!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Kjempesøt body og lue! Fint sett å ha når det blir varmare i lufta:-)

    SvarSlett
  5. Veldig fint sett du har laget! Masse fint ellers på bloggen din også.
    Jeg tror jeg må prøve mønsteret ditt på de heklete skoene-de var så fine!

    SvarSlett
  6. Nå har jeg klikket meg gjennom alle innleggene dine fra bloggens start, og e må sei at å e himla imponert:) Utrolig fin og oversiktelig blogg med proffe bilder! Ante ikke at du hadde en sånn. Jeg blir helt svimmel av å se hvor flink du er til å sy. Mitt spede forsök på strikking fikk en bråstopp allerede på folkehöyskolen da jeg presterte å kjöpe en rundpinne da jeg skulle strikke pulsvarmere. Jeg ga fort opp kan man si:) Go Marit! /Eirin

    SvarSlett
  7. Så utrolig fint sett! Driver å syr mitt første plagg i stretchstoff, men sliter litt med å stille inn symaskina når jeg skal gjøre overkast...jaja, blir vel en løsning, har ingen manual for det er min mors gammle symaskin (PFAFF creative 1469, finnes ikke lenger ;0) ) jeg bruker og brukermanualen er søkk borte.
    Jeg må bare spørre, hvordan syr du dobbeltsøm? Bruker du to synåler? Kan man kjøpe til utstyr til det? Eller syr du to sømmer?

    SvarSlett
  8. Hei:) Utrolig mye fint du syr. Takk for titten og inspirasjonen. Er det eget mønster du har på body og lue?
    Men jeg lurte på en ting. Det stoffet du har sydd her med body og lue sier du at du kjøpte på stoff og stil,men jeg finner det ikke. Hvor leter jeg?

    SvarSlett