torsdag 3. juni 2010

Blått er flott

Jeg står muligens i fare for å kjøre meg fast i et spor her, men så likte jeg så godt å sy disse små sommersetta. Disse er i størrelse 80. Denne gangen har jeg prøvd meg på litt applikering. Det har jeg gjort veldig lite av før, men det var ikke så vanskelig, i alle fall så lenge motivet ikke hadde krappe svinger. Jeg brukte et underlag med dobbeltsidig lim for å holde applikasjonen på plass mens jeg sydde, pluss hvit Stiffy 1650 under baksiden av stoffet for å kunne sy jevnt og fint. Begge kjøpt her. Stiffyen dro jeg bort etter at jeg hadde sydd ferdig slik at kun det som er inne i sømmen sitter igjen. Det er ikke sikkert det er slik man egentlig skal gjøre det, men det funket i alle fall fint!

Ballongsnora er laget av garnet Bomull Sport fra Gjestal sydd på med sikksakksøm. Det gikk greit å sy på denne uten noe underlag.

Jeg har laget tre slike singleter og to bukser. Singleten med skya på ble litt feil. Jeg klippet nemlig to forsider og sydde sammen før jeg oppdaget det. Den får bli til min lille.

Mens jeg sydde våknet lillegutt før jeg var helt i mål. Jeg satt han i vippestolen og bestakk han med et garnnøste for å bli ferdig. Tror vi hadde en ganske fin stund begge to. Det var verre med garnnøstet.

Kjempegøy med alle som vil være med på utlodning! Minner om at alle kan delta, også selv om du ikke har blogg! Bare legg igjen en kommentar her. Skal ikke se bort i fra at jeg slenger på en ekstra gevinst.

7 kommentarer:

  1. Første gang jeg er innom deg, og må si jeg er kjempeimponert over alt det flotte du syr, kjempeflink er du! Kjempesøte små sommersett:)

    SvarSlett
  2. Kjempesøte sommersett:)

    SvarSlett
  3. Så søte sommersett! Applikeringen satte virkelig prikken over i'en! Jeg forelsket meg i det settet med ballongen på:-)

    SvarSlett
  4. Like fine disse, som de andre du har sydd! og om man syr mye det samme gjør vel ikke det noe! da får man "spesialisert" seg på en måte ;P

    ha en fin dag! klem ellemell

    SvarSlett
  5. Så fint tøy du har sydd, kjempefine appliksjoner! Er det vliselin du har brukt for å feste det? Likte ekstra godt den trøya med ballongen, smart å lage en ballongsnor på!!

    Ønsker deg en god helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Du lager altså så mye fint, og bruker så stilige stoffer med kule mønstre :D

    SvarSlett